sp3.myslenice.edu.pl

Szkoła Podstawowa nr 3
im. Jana Pawła II w Myślenicach

Deklaracja dostępności

Deklaracja dostępności

Szkoła Podstawowa nr 3 im. Jana Pawła II w Myślenicach dokłada starań, aby zapewnić dostępność swojej strony internetowej: http://www.sp3myslenice.edu.pl/
zgodnie z Ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych (Dz. U. z 2019 r. poz. 848
z póź. zm.) oraz Decyzją wykonawczą Komisji (UE) 2018/1523 z dnia 11 października 2018 r. ustanawiającą wzór oświadczenia w sprawie dostępności
zgodnie z dyrektywą Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/2102 w sprawie dostępności stron internetowych i mobilnych aplikacji organów sektora publicznego.
Data publikacji strony internetowej: 24 sierpnia 2017r.


Status pod względem zgodności z ustawą:

Strona internetowa placówki jest w części zgodna z wytycznymi dla dostępności treści internetowych w zakresie dostępności dla osób z niepełnosprawnościami
(załącznik do ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. poz. 848). Szkoła dokłada się starań, aby bieżąco usuwać stwierdzane bariery na stronie internetowej.
Niezgodności:
1. Linki do podstron mogą być dwuznaczne dla użytkowników i nie są jasno opisane. 
2. Niektóre z zamieszczonych plików to graficzne pliki PDF lub skany.
3. Zdjęcia i grafiki nie posiadają opisu alternatywnego. 
4. Na niektórych stronach brak jest odpowiedniej struktury nagłówkowej artykułów. 


Elementy zgodne z wytycznymi:
1. Po stronie można poruszać się za pomocą skrótów klawiszowych.
2. Możliwa jest zmiana rozmiaru strony. Przeglądarki internetowe za pomocą skrótów klawiaturowych lub odpowiednich ustawień umożliwiają powiększenie
serwisu. Jest to szczególnie pomocne dla osób z wadą wzroku. Aby powiększyć tekst należy wybrać odpowiednią kombinację klawiszy: Wyszukiwarki :FIREFOX,
CHROME, INTERNET EXPLORER, EDGE  

[CTRL] oraz [+] aby powiększyć widok,

[CTRL] oraz [-] aby pomniejszyć widok

3. Formularz kontaktowy posiada etykiety tekstowe powiązane z odpowiednimi polami

Wersja mobilna:
Serwis automatycznie dostosowuje wyświetlanie do rozdzielczości oraz wielkości ekranu. Nie wymaga powiększania, ani przewijania w kierunku poziomym.
W urządzeniach takich jak tablety, smartfony, telefony komórkowe serwis jest znacznie bardziej czytelny i przyjazny w obsłudze.
Data sporządzenia deklaracji i metoda oceny dostępności cyfrowej Oświadczenie sporządzono dnia 12 grudnia 2012 r.
W Szkole Podstawowej nr 3 przeprowadzono samoocenę pod kątem dostępności cyfrowej strony internetowej dla osób z niepełnosprawnościami w odniesieniu do
wytycznych określonych w załączniku do ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. oraz skorzystano z dostępnego narzędzia do oceny strony: Test ‒ European Internet
Inclusion Initiative (http://checkers.eiii.eu/), z którego wynika, że strona internetowa spełnia wymagania w 89 %.


Informacje zwrotne i dane kontaktowe:
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt.
Osobą kontaktową jest Grzegorz Kurowski email, Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. nr tel. +48 605953445
Korzystając z powyższych danych kontaktowych można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.

Informacje na temat procedury:
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości
filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich (www.rpo.gov.pl).