sp3.myslenice.edu.pl

Szkoła Podstawowa nr 3
im. Jana Pawła II w Myślenicach

REGULAMIN GMINNEGO KONKURSU EKOLOGICZNEGO

1.      Cel konkursu:

Celem Konkursu jest stałe podnoszenie wiedzy na temat ekologii wśród dzieci i młodzieży, a poprzez ich bezpośrednie zaangażowanie, także rodziców. Podstawowym instrumentem jest edukacja i wychowanie poprzez zabawę i współzawodnictwo, zwieńczone atrakcyjnymi nagrodami, co dodatkowo zmotywuje uczestników.

2.      Cele operacyjne:

  • Motywowanie uczniów do poszerzenia swojej wiedzy oraz mobilizowanie

      ich do samodzielnej i systematycznej pracy.

  • Podnoszenie poziomu umiejętności stosowania wiedzy biologicznej, chemicznej, geograficznej i ekologicznej.
  • Rozwijanie zainteresowań uczniów.
  • Promowanie wśród młodzieży wiedzy o zależnościach między organizmami i środowiskiem.
  • Kształtowanie wrażliwości i umiejętności postrzegania rzeczywistości oraz wyrażania jej w sposób artystyczny – fotografii, prezentacji komputerowej.
  • Upowszechnianie wiedzy ekologicznej.

 

3.      Cele szczegółowe:

ü  promowanie zdrowego stylu życia

ü  rozwijanie prawidłowych nawyków dbania o zdrowie własne i innych

ü  rozwijanie odpowiedzialności za zdrowie własne i innych

ü  działanie na rzecz zdrowia i tworzenie odpowiedniego środowiska w domu, szkole i społeczności lokalnej

ü  rozwijanie świadomości konsumenckiej

ü  dbałość o środowisko przyrodnicze

 

                                                                                     ORGANIZATOR KONKURSU

 

Zespół Placówek Oświatowych w Osieczanach

pod patronatem Burmistrza Miasta i Gminy Myślenice

Pana Jarosława Szlachetki

 

ORGANIZACJA KONKURSU

 

 Konkurs  przebiegać będzie w trzech kategoriach wiekowych:

 ·         klasy V  – fotografia: „Eko – moda”

·         klasa VI – praca plastyczna: „Kolorowy świat owadów – owady w 3D”

·         klasa VII i VIII – prezentacja multimedialna: „Odkrywam, podziwiam walory przyrodnicze mojej okolicy”

 

1.  Szkolny organizator konkursu zobowiązany jest do przesłania karty zgłoszenia, z podziałem na wybraną formę uczestnictwa do dnia: 22.02.2022

Zgłoszenie szkoły do udziału w konkursie powinno być wypełnione DRUKOWANYMI   LITERAMI. Zgłoszenia można przesyłać pocztą lub faksem.

2.  Uczestnik konkursu może brać udział tylko w jednej, wybranej formie konkursowej :

·         fotografia

·         praca plastyczna

·         prezentacja multimedialna

 

3.  Organizator konkursu zastrzega sobie prawo publikacji prac konkursowych. Oznacza to jednocześnie, iż każdy uczestnik konkursu godzi się na taką publikację.

 

4.      Kontakt elektroniczny: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Wszelkie zapytania w sprawie konkursu proszę kierować do pani Marzeny Leszczyńskiej,

tel. kontaktowy 509 944 326 lub Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

5.  Konkurs jest rywalizacją osób  indywidualnych, dlatego prace grupowe nie będą oceniane jako nie zgodne z regulaminem konkursu.

6. Każdy uczeń przystępujący do konkursu musi posiadać zgodę rodziców (prawnych opiekunów) na udział w konkursie i przetwarzanie danych osobowych. Zgoda winna być dostarczona razem z pracą.

7.  Konkurs fotograficzny  pt. „Eko – moda” polega na zaprojektowaniu i wykonaniu ekologicznego stroju (od czapki po buty).

a) forma pracy fotografia; praca indywidualna,

b) wykonaną kreację należy zaprezentować na sobie i zrobić zdjęcie formatu A4,

c) do wykonania kreacji należy wykorzystać odpady papiernicze i plastikowe (mogą to być kolorowe czasopisma, gazety, plastikowe butelki, kartony itp.),

d) ocenie będą podlegać walory estetyczne, zgodność z tematem i formą,

e) zaprojektowana kreacja może mieć charakter poważny jak również zabawny – liczy się oryginalność,

f) każdy uczeń przystępujący do tego konkursu może dostarczyć tylko jedno zdjęcie,

g) w konkursie dla klas V – „Eko – moda” można przysłać maksymalnie 5 prac z danej szkoły.

 

8. „Kolorowy świat owadów – owady w 3D”.

 Praca plastyczna polegająca na przedstawieniu dowolnego owada w „technice 3D” czyli przestrzennie na płaszczyźnie formatu 42 na 30 cm.  (owad ma odstawać od tła). Tło pracy też powinno być ciekawie zaprojektowane, aby zwiększyć walory estetyczne pracy.

a) forma pracy – praca plastyczna, technika dowolna

b) materiały: brystol, kredki, farby itp.

c) prace indywidualne -  każda osoba biorąca udział w konkursie może dostarczyć tylko jedną pracę

d) w konkursie dla klas VI – „Kolorowy świat owadów – owady w 3D” można przysłać maksymalnie prace 5 uczniów z danej szkoły.

e) ocenie będą podlegać walory estetyczne, zgodność z tematem i formą.

 

9.  Temat prezentacji multimedialnej – „Odkrywam, podziwiam walory przyrodnicze mojej okolicy”.

Praca polega na wykonaniu zdjęć otaczającej Cię rzeczywistości w kontekście szeroko rozumianej ekologii. To mogą być ujęcia piękna przyrody, pozytywnych zachowań ekologicznych, symbiozy człowieka z przyrodą. Mogą to być także przykłady skutków działań antyekologicznych (dewastacja przyrody, zaśmiecenie, zanieczyszczenie wód itp.). Pamiętajcie, żeby zdjęcia nie zawierały twarzy.

a)      prezentacja multimedialna powinna być przygotowana w programie Microsoft Power Point (.pptx). Przejście slajdu powinno być ustawione  automatycznie, równocześnie tak, by każdy z nich był możliwy do odczytania.

b)      prezentacja zapisana na płycie CD maksymalnie 8 minut i zawierać maksymalnie 20 slajdów. Praca powinna zawierać stronę tytułową (autora, nazwę szkoły, opiekuna).  Praca będzie oceniana za:

·         zgodność z tematem,

·         zgodność z regulaminem (maks. 8 minut, z możliwością odczytania treści, pełny opis płyty i prezentacji (dane osob. i szkoły)

·         zawartą treść i samodzielność (WŁASNE: fotografie i opisy. Bibliografia- do treści i zdjęć powinna się znaleźć na ostatnim slajdzie). Brak bibliografii na końcowym slajdzie będzie świadczył, iż praca nie jest autorska.

·         zastosowaną technikę (przejścia slajdu, animacja, dźwięki, ścieżka muzyczna, film, komentarz słowny)

·         walory artystyczne

c)      prezentacje komputerowe będą oceniane przez trzyosobową komisję, w skład której wchodzić będzie m.in. informatyk, biolog lub geograf.

d)     w kategorii prezentacja multimedialna może brać udział maksymalnie 5 osób z danej szkoły.

e)      w prezentacji multimedialnej wysoko cenione są:

SAMODZIELNOŚĆ WYKONANIA dotycząca własnego tekstu, zdjęć, wykresów, filmów, tekstu mówionego w tle. Ważne by tekst był samodzielnie zredagowany, a nie pochodził ze stron internetowych (metodą kopiuj- wklej). W prezentacji powinny znaleźć się własne zdjęcia.

ZASTOSOWANA TECHNIKA: Ważne jest aby prezentacja posiadała, przejścia slajdów, animację i prawidłowo automatycznie się odtwarzała. Mile widziany jest dodatkowy dźwięk w postaci muzyki, czy własny komentarz do tematu.

f)       ważne aby na płycie zapisać nie tylko prezentację ale także wykorzystany; dźwięk (utwór) czy film.

g)      liczymy na Twoją kreatywność, ale i na celne uchwycenie tematu.

   h) czasami bywa, iż prezentacja jest świetna merytorycznie, ma autorskie zdjęcia, wykresy itp. ale jest słaba technicznie.

10. Wszystkie prace konkursowe powinna cechować samodzielność wykonania.

11. Indywidualne prace konkursowe należy przesłać do 22.03.2022 do godziny 1500 (jest to ostateczny termin dostarczenia prac). Każda praca indywidualna powinna zawierać:

·         imię i nazwisko wykonawcy

·         nazwę szkoły

·         imię i nazwisko opiekuna

·         zgodę rodziców na uczestnictwo w konkursie

 Prace nie będą zwracane.

                                                                                           WYNIKI KONKURSU

 

Wyniki konkursu we wszystkich trzech kategoriach zostaną ogłoszone 25.04.2022

w ZPO w Osieczanach.

Laureaci prac indywidualnych zostaną powiadomieni telefonicznie.

 

 NAGRODY

 

Laureaci I, II i III miejsca w każdej kategorii otrzymują dyplomy oraz nagrody rzeczowe.

Opiekunowie zwycięskich uczniów otrzymują dyplomy uznania.

Organizator nie przewiduje dyplomów dla poszczególnych szkół ze względu na indywidualny charakter zmagań konkursowych.

Uroczyste wręczenie nagród odbędzie się w sali gimnastycznej ZPO w Osieczanach 28.04.2022 o godzinie 10.00

 

 

WSZYSTKIM UCZESTNIKOM ŻYCZYMY POWODZENIA!!!